Fra Snogebæk til Svaneke

Frisk vind i shelteret til solopgang

Da jeg kvart over seks slår øjnene op, er det til lyden af den blafrende presenning som lukker det ene friske vindpust ind i shelteret efter det andet, alt imens solopgangen så småt, er ved at være færdig. Jeg ligger kort og nyder morgenen, men som altid går der ikke længe før tissetrangen vinder over den varme sovepose. Så snart jeg har fået bukser på, bliver ventilen i luftmadrassen vendt om så luften kun kan strømme ud og brænderen bliver tændt, så morgenkaffen er klar hurtigst muligt. På den måde er der ingen vej tilbage, til det bløde underlag i den varme sovepose og morgenkaffen sørger så samtidigt for et energispark, til at starte dagen på. Alt grejet bliver tømt fra rygsækken og så bliver den ellers pakket på den faste måde, så jeg ved hvor alt ligger og at vægten er ligeligt fordelt. Morgenmaden bliver spist på bænken inde i shelteret og efter vandringen på Gendarmstien, er jeg lykkelig for at jeg nu er gået over til rugbrød med makrel, som fast morgenmad. Det er selvfølgelig ikke verdens mest sindsoprivende måltid, men det giver altså en solid bund og alt er bedre end to spiseskefulde havregrød.

Udluftning i shelteret fra morgenstunden.

Fantastisk at starte sin morgen med denne her udsigt fra shelteret.

Kreativ og flot bænk i Snogebæk.

En ny type shelter, som bestemt er godkendt.

Ud på stierne og afsted.

Da jeg klokken halv otte forlader shelteret, vender jeg vender mig om en ekstra gang og kigger på shelteret. En ny nat i shelter, en ny type shelter, en ny lokalitet og helt klart et nyt minde. Jeg forlader en næsten tom Snogebæk by og efter et lille kvarters vandring, står jeg igen på stranden. Jeg smiler fordi jeg i dag ved at på de små 20kms vandring, som der er til Svaneke, der er dette stykke, det eneste på strand.

Sidste stykke langs stranden.

“Én fugl i hånden, er bedre end ti på taget”.

Hyggelige små “fiskerhuse”.

Nu med festivaltelt på ryggen

Nexø er næste by som jeg kommer til at vandre igennem, på ruten rundt om Bornholm. Normalt ville det ikke have den helt store betydning, men det har det i dag. Fordi fra Snogebæk er der kun ét shelter på ruten, før på den anden side af Gudhjem og det shelter ligger allerede her i Nexø. Planen er derfor at jeg går en omvej og køber et festivaltelt lidt uden for Nexø, som Jem og Fix har på lager. Det er mit første telt indkøb nogensinde til vandring og med sine 99 kr, håber jeg ikke det er alt for skrald. Men det er en nødløsning og bestemt ikke et telt, som kommer med hjem fra Bornholm. Planen er at efter Svaneke, så finder jeg en lille plet og slår teltet op der. Da jeg holder min første pause efter Nexø, så skal jeg da lige vænne mig til at se det store klodsede telt bag på rygsækken, men igen, det er jo bare en nødløsning for ikke at betale 700 kr for en overnatning på vandrehjem.

Festivaltelt på ryggen.

Jeg elsker simpelthen gamle bindingsværkshuse.

Og jeg elsker at vi stadig bor i land, hvor tilliden til sine medmennesker er så stor.

Kunst i træ, lige inden man forlader Nexø by.

“Nexø Gamle Røgeri”

Når man er kommet ud fra selve Nexø by, så runder man lige stenbrudssøen.

Da jeg forlader Nexø er det også så stille og roligt starten på vandringen med klipperne, langs den nordlige kyst af Bornholm. Et sted på ruten mellem Nexø og Svaneke, støder jeg på en ældre herre med hus ud til klipperne og den bornholmske kyst. De normale hurtige spørgsmål bliver stillet og besvaret, efterfulgt af en præsentation af mig selv og derfra kan samtalen så glide mere frit. Både han og konen er efterhånden blevet ældre og svagere gående på de nogle gange udfordrende klipper, men dette skulle ikke afholde dem fra at bade i det friske bølgende hav. Så manden fik installeret både et hegn langs klipperne og en stige ned i havet, for at gøre det nemmere og sikrer at komme både ned og op af vandet igen. Men som manden så korrekt også fortalte bagefter ”jeg ved jo godt det måske er ulovligt, men nu prøver vi lykken og ser om nogle vil brokke sig”, hvilket jeg for guds skyld ikke håber nogen kunne finde på. Det er trods alt lavet både flot og efter gode intentioner for både dem selv og andre kan bade mere sikkert i fremtiden.

Kyststien lever op til sit navn, stortset hele vejen rundt om solskinsøen.

Kyststien på Bornholm.

Bær på Bornholm.

Blomster på Bornholm.

Gemt i det høje græs, bemærkede jeg pludseligt at der blev holdt øje med mig.

Vandring langs Bornholms kyst.

Små gule prikker guider dig vej igennem klipperne, på kyststien.

Stigen ned til havet, som den ældre herre og konen havde fået installeret. Den bliver brugt af både ejerne, lokale og turister. Personen på billedet er ikke ejeren.

Vandring igennem skovens rolige omgivelser.

For igen at komme ud til den bornholmske kyst.

Endnu et sort/hvid billede af en flot ældre bil.

Aarsdale på Bornholm.

Bindingsværk i Aarsdale på Bornholm.

Friske krydderurter fra haven, til salg i Aarsdale.

Stilhed lidt udenfor Svaneke.

Badebro og udspring lige ved Hullehavn camping.

Svaneke gamle fyr.

Gule roser lige ved Svaneke gamle fyr.

I Svaneke har jeg hele tiden haft en plan om at sidde på havnen med en iskold øl fra Svaneke bryghus, samt en god is. Så da bryggeriet var på plads, handlede det om at finde en godkendt is i nærheden. De fleste kender eller har nok hørt om ”Lakrids by Bülow”, men nok ikke mange vidste at det hele startede på Bornholm i 2007. ”Verdens første og eneste håndlavede lakrids, fremstillet af de fineste råvarer og selvfølgelig uden tilsætningsstoffer”, skriver “Visit Denmark” på sin egen officielle hjemmeside og var det et salgstrick, så var jeg da solgt til stanglakrids. Men de ansatte på både Svaneke bryggeri og hos Lakrids by Bülow, må have tænkt sit da jeg pludseligt stod der i døren og spurgte efter en henholdsvis iskold flaske øl og is i bæger. Med stor oppakning, i vandretøj og midt i en turist bombe som Svaneke by er, sidder jeg total ligeglad med hvad andre tænker og drikker en iskold most og guffer isen i mig. Så er der sgu dømt lokal eftermiddagssnack her på Svaneke havn, alt imens skyerne pludseligt trækker sig sammen over byen og det ligner at regn er på vej. Netop regnen har jeg frygtet i dag. Det er første vandredag nogensinde med teltopsætning og det er et festivaltelt, med kraftige byger på vej. Jeg spiser resten af isen færdig med et let løft på skulderne, jeg kan hverken gøre fra eller til når det kommer til vejret, så hvorfor bekymre sig alt for meget om den del?

Svaneke bryghus er gemt inde i denne baggård. Jeg købte bare en flaske øl, men det ligner et eftertragtet sted at spise også.

Svaneke bryghus.

“Ælle bælle mig fortælle…”. Så mange valgmuligheder.

Lakrids by Bülow.

Is fra “Lakrids by Bülow” i Svaneke.

Bornholmsk middagssnack, på havnen i Svaneke. Aloha pilsner fra Svaneke bryghus og isen fra Lakrids by Bülow.

Ulovlig teltning

Da jeg tyve minutter efter forlader Svaneke midtby og går langs klipperne forbi Vige lystbådehavn, så har jeg på fornemmelsen at det her ender med en primitiv og ulovlig teltning. Et sted midt imellem Svaneke og Listed finder jeg en bænk og bålplads, men stedet er ikke markeret som fri teltning, så praktisk talt en ulovlig zone at slå teltet op i. Jeg kigger op på skyerne som nu først ligner der kommer et skyl og derefter igen ned på den lille flade plads, som ikke er mere end 15 meter fra stien. Jeg kender ikke alle reglerne fuldt ud, men jeg ved dog så meget, at jeg ikke må campere her. Det ændrer dog ikke på at jeg smider rygsækken og slår mit telt op på den flade plet, lidt væk fra bålpladsen. Det går overraskende godt og hurtigt med at sætte teltet op og efter luftmadrassen er pustet op, når jeg lige at smide alle tingene ind i teltet, før regnen begynder at banke ned mod teltdugen. Det ligger hele tiden lidt i baghovedet om nogle forbipasserende vil komme ind og bede mig slå teltet ned og finde et andet sted at sove, men set i lyset af tiderne så tror jeg ikke det bliver aktuelt denne aften, eller på denne tur, hvis jeg skulle komme til at bruge teltet mere. Solskinsøen er proppet med turister og eftersom coronaen stadig sætter begrænsninger for hvor mange man må være på hvor lidt plads, så vil jeg spille lidt på det kort, hvis en sur lokal svinger forbi. Desuden er jeg på ingen måde typen som sviner, tænder bål hvor man ikke må, genere andre vandrende eller forbipasserende eller sådan nogle ting. Jeg passer mig selv og nyder naturen og dens stilhed.

Når du går fra Svaneke havn, er denne model af Svanen opstillet. Svanen var kendt som det største, smukkeste og hurtigste skib, som blev bygget i Svaneke. Svanen blev bygget i 1857.

Svaneke Røgeri til venstre og vagtbod skanse til højre. Ganske få røgerier kan vist sige at de er beskyttet af kanoner.

Vige lystbådehavn i forgrunden, til venstre i horisonten kan Svanemøllen ses og til højre er det Svaneke vandtårn som går op i en spids.

Vige lystbådehavn.

Da regnen er stilnet af og jeg igen kan komme ud af teltet, så bliver der sat vand over til kogning. Desværre er der jo på ingen måde mulighed for at hente vand nu her og jeg kan godt se at jeg ikke bare kan lave ekstra kaffe, eller slukke tørsten senere, med den mængde vand som jeg har tilbage. Da vandet koger og bliver det hældt ned i den pose med frysetørret mad, så ved jeg at om ca. otte minutter, så er der pludseligt er en rigtig lækker omgang “Chili Stew with beans” fra “Real Turmat” og en lunken Tuborg fra i går, klar til aftensmad. Primitivt, men fy for pyffer, det er luksus.

Festivalteltet er sat op og regnen er så småt ved at stilne af.

Festivalteltet passede fint i bredden, men liggeunderlaget blev klemt lidt sammen i længden. Det var jo trods alt også kun for måske én nat.

Aftensmad med udsigt. Det kogende vand er her netop fyldt i og nu skal jeg så bare vente otte minutter, så er der fantastisk aftensmad.

“Er det ikke bare sådan noget kedeligt pulvermad?” Spørg rigtig mange om, men bedøm selv ud fra billedet. Jeg kan 100% sige at jeg ikke er hverken sponsoreret, eller lignende, men Real Turmat, det er altså mere end godkendt.

Brændende varm omgang chiligryde med bønner og en lunken Tuborg til.

Efter aftensmaden slæber jeg luftmadrassen ud på græsset og hæver den lidt oppe ved hovedet, så jeg kan ligge i den varme aftensol og kigge ud over havet til endnu en af de smukke solnedgange. Tankerne flyver i et mylder rundt i hovedet, med både idéer og planer for fremtiden. Men tre dybe vejrtrækninger sørger for fred og ro. Jeg er ved at døse hen, så med ét tager jeg beslutningen. Ind med liggeunderlaget i teltet og så gøre alt natklar. Klokken ni har jeg børstet tænder og alt er gjort klar til natten og den efterfølgende morgenstund. Fra liggeunderlaget kan jeg inde i teltet se solen gå ned i horisonten, mens en kajakroer kommer sejlede ind imellem det høje græs, i mit udsyn. Hver aften lægger jeg i soveposen på en ny lokation, med et nyt og fantastisk glansbillede, at falde i søvn til.

Luftmadrassen er smidt ud på græsset og aftensolen kan nydes liggende.

Ulovlig, men fantastisk flot lille plet, som blev mit overnatningssted for natten.

Solnedgang på luftmadrassen.

Udsigten fra teltet.

Det kræver altså noget at lyne ned for natten, men den her udsigt fra soveposen.

Søndag, 26. juli – 2020

Andet fra samme kategori

Bornholms kyststi – Dag 7

Fra Hasle til Rønne     Morgen i snegletempo Da jeg åbner øjnene i soveposen og kigger mig omkring i shelteret, er det til min første morgen på turen, uden vækkeuret har været slået til. Jeg har kun omkring 9 km ind til Rønne og derfor er der på ingen måde...
Bornholms kyststi – Dag 6

Fra Opalsøen til Hasle     Hammershus borgruin i regn og blæst Da jeg slår øjnene op i hængekøjen, er jeg godt klatøjet. Jeg kom aldrig rigtigt til at føle mig tilpas i hængekøjen, så selvom jeg gik tidligt i seng, så fik jeg ikke sovet meget og den søvn jeg...
Bornholms kyststi – Dag 5

Fra Østerlars til Opalsøen     Morgenmad på Gudhjem røgeri Når jeg er på disse vandringer, så har jeg ikke selv sat en alarm på telefonen for at komme op, det sørger både naturen og mit indre vækkeur for. Jeg vågner stort set næsten altid omkring klokken syv...
Bornholms kyststi – Dag 4

Fra Svaneke til Østerlars     Høj på overnatning i telt Jeg slår øjnene op klokken halv syv og selvom teltet har kostet under en hund, så har jeg faktisk sovet udmærket. Jeg vågnede kort omkring tre tiden, men kun fordi jeg hørte regnen slå mod teltdugen....
Bornholms kyststi – Dag 3

Fra Snogebæk til Svaneke     Frisk vind i shelteret til solopgang Da jeg kvart over seks slår øjnene op, er det til lyden af den blafrende presenning som lukker det ene friske vindpust ind i shelteret efter det andet, alt imens solopgangen så småt, er ved at...
Bornholms kyststi – Dag 2

Fra Boderne til Snogebæk     Tidligt op og ud på stierne Klokken er omkring seks, da jeg slår øjnene op og åbner døren ud til shelterpladsen. Jeg ligger lidt i soveposen og drømmer om at man kunne fryse tiden og bare ligge her resten af dagen og nyde...
Bornholms kyststi – Dag 1

Fra Rønne til Boderne     Med offentlig transport til Køge Det er torsdag aften d. 23/7 2020, tasken er pakket med oppakning til en uges vandring på Bornholm og jeg er virkelig klar til at komme tilbage til solskinsøen, som jeg ikke har besøgt siden 7....
Overblik over Bornholms Kyststi

Grundlæggende om Kyststien Kyststien bliver ofte beskrevet som en 120 kms vandrerute, rundt om Bornholms kystlinje. Men en stor del af vandreruten går faktisk langs de gamle redningsstier, som blev grundlagt allerede tilbage i 1895, da folketinget vedtog Danmarks...
Gendarmstien – Dag 4

Fra Kollund skov til Padborg       Blikstille morgen i Flensborg Fjord Jeg faldt i søvn til synet af Flensborg Fjord og jeg vågner til samme fjord, i total blikstille tilstand. Det store skibsværft på Flensborg havn, er lyst op i morgensolens stråler og...
Gendarmstien – Dag 3

Fra Gråsten til Kollund skov       Sovet som en sten, vækket af gravemaskine Her til morgen er der ingen som har sat alarm i shelteret, eller har planer om en tidlig start på vandringen. Fuglesang udenfor shelteret og solens stråler er normalt mit...
Gendarmstien – Dag 2

Fra Kobbel skov til Gråsten       Solopgang, kaffe og stilhed! Jeg elsker at sove udenfor i naturen, men når det er første nat udenfor, så skal man altid lige finde sig til rette og med vandringen på de 37 km i går, så vidste jeg godt det ville blive en...
Gendarmstien – Dag 1

Fra Skovby til Kobbel skov     Mama sørger for morgenmad og transport til Skovby Som altid før et nyt eventyr, så sover jeg aldrig natten op til turen skal starte, så da vækkeuret ringer klokken 05:45, er det ikke ligefrem fordi jeg flyver ud af sengen. Men...
Gendarmstien

Overblik over gendarmstien       Efter at have vandret Gendarmstien fra Skovby til Padborg i juni 2020, kan jeg kun tilslutte mig koret om at dette er en af Danmarks smukkeste vandreruter. Vælger du at gå fra Padborg til Skovby eller omvendt som jeg...
TelefériQo i Quito

En overskyet fornøjelse       Masaya hostel til TelefériQo Jeg vågner ved alarmen går i gang omkring klokken ni og kravler derefter ned fra overkøjen, på den otte personers stuen på Masaya hostel, som jeg bor på. Jeg går ned i køkkenet og laver mig en...
Independiente del Valle mod Junior de Barranquilla

Tomt kæmpe stadion uden tag, i regnvejr       Opgave inden Estadio Olímpico Atahualpa Inden jeg kan tage til dagens fodboldkamp mellem Independiente del Valle (Ecuador) og Junior de Barranquilla (Colombia) i Copa Libertadores, har jeg en super vigtig...
L.D.U. Quito mod River Plate

Sendt hjem til Argentina, på røv og albuer     Fra hostel til La Casa Blanca Da jeg i morgen skal ud på ”Cuyabeno jungletur”, så går jeg på jagt efter solcreme og insektspray, i de nærliggende supermarkeder. Da jeg har fået styr på hvad jeg vil lade blive på...
Independiente del Valle mod Olmedo

Choknederlag på Estadio de Ruminahui     Fra hostel til stadion Jeg forlader hostellet Masaya, som ligger i den gamle bydel i Quito. På hostellet har receptionisten fortalt mig at der gerne skulle køre en bus fra ”Estación Playón de La Marín”, som er en...
Cuyabeno junglen – Dag 5

Nu tilbage mod Quito     Morgentur i kanoen Vækkeuret ringer tidligt i dag, faktisk helt bestemt klokken 5:00. Edwin har besluttet at vi skal på en tur op af floden klokken 6:00 i kano, for at se om vi kan få øje på nogle morgentrætte dyr. På mit tidligere...
Cuyabeno junglen – Dag 4

En utrolig dagstur i junglen     Drømmene Vækkeuret hiver mig ud af drømmeland, klokken syv. Jeg har nogle drømme for tiden, som føles rigtig virkelige. Den seneste tid har de handlet meget om fremtiden, for mig. Jeg drømmer for tiden om en campervan, om at...
Cuyabeno junglen – Dag 3

Piratfiskeri og badning i samme flod     Piratfiskeri Alarmen ringer som planlagt klokken 7:00 og jeg ligger bare en halv time under myggenettet og vågner stille og roligt. Lidt i otte går jeg hen til restauranten, hvor der er morgenmad. I dag får vi tre...
Cuyabeno jungletur – Dag 2

Regn i regnskoven     Morgenmad og morgentur i junglen Jeg har sovet som en sten, da jeg endelig kunne falde i søvn. Vækkeuret ringer klokken 7:00 og bagefter ligger jeg bare i fosterstilling, under myggenettet og slapper af, indtil jeg bliver nød til at stå...
Cuyabeno jungletur – Rejsen til junglen og dag 1

Her skal jeg sgu da ikke bo?!     På gensyn Quito Jeg vågner ved alarmen går i gang, klokken kvart i otte. Næsten alle mine ting er pakket ned i rygsækken og jeg skal i dag tjekke ud fra Masaya hostel i Quito, for at tage på min første rigtige jungletur...
Mitad del Mundo – Ækvators nulpunkt

Ækvators nulpunkt     Ciudad Mitad del Mundo Små 30 km fra centrum i Quito, hovedstaden i Ecuador, (Ecuador oversat fra spansk til engelsk er equator, som igen oversat til dansk fra engelsk betyder ækvator) ligger San Antonio de Pichincha. Byen bliver hvert...
Vandretur i Cajas National Park

Fra kontor dag til vandretur     Fra kontor dag til vandretur Her på hostellet ”Mallki Hostel” i Cuenca, havde jeg faktisk planlagt en dag på kontoret i dag. Når jeg siger på kontoret, så mener jeg faktisk bare min seng, eller en sofa i opholdsstuen, hvor...
Club Sport Emelec mod Guayaquil City FC

Estadio George Capwell   Anskaffelse af kampbillet Noget af det første jeg altid gør, når jeg kommer til et nyt land eller by, under mine rejser, er at tjekke min groundhopper app på telefonen, som hedder ”Futbology”. Her kan jeg få en idé om hvilke fodboldhold...
Deportivo Municipal mod UTC

Estadio Universidad San Marcos   Tilbage til hostel, pool og en øl Efter fodboldkampen tidligere i dag, som var ”Club Sporting Cristal der spillede mod Cusco FC”, tog jeg en Uber tilbage til hostellet klokken 12:55, til 17 soles (34 kr). Jeg går direkte ind på...
Club Sporting Cristal mod Cusco FC

Estadio Alberto Gallardo   Op og afsted! Efter jeg kom hjem fra kampen ”Universitario de Deportes mod Sport Huancayo” i går aftes, så skulle det da fejres at jeg nu havde set min første fodboldkamp, her i Sydamerika. Det blev så til en god håndfuld øl på...
Laguna Paron – Klart den bumlende bustur værd!

Alene afsted til Laguna Paron Ana tog afsted med bussen i går, så nu er jeg igen alene med min rygsæk. Det er utrolig dejligt med selskab undervejs på rejsen, men lige netop på denne her rejse, vil jeg gerne rejse solo og ikke være afhængig af andres rejsemål, eller...
Laguna 69 – På lagune tur i regnvejr

På lagune tur i regnvejr   Morgenstund har guld i mund Vækkeuret ringer klokken fire og jeg begår den fejl som jeg heldigvis meget sjældent gør når jeg skal på en tur, jeg slår nemlig alarmen fra og falder i søvn igen. Ana vækker mig ti minutter efter, da hendes...
Pastoruri Glacier – Min første gletsjer

Ana og jeg sidder klar i receptionen lidt i ni, da det er vores afhentningstidspunkt. Vi har booket turen til Pastoruri gletsjeren igennem hostellet og dermed fået lidt rabat. Ulempen er at man ikke helt kan vide sig sikker på, hvilket selskab man kommer med. Turen...
Første fodboldkamp i Sydamerika!

“Universitario de Deportes mod Sport Huancayo” Allerede den 5. februar forsøgte jeg at komme ind på Estadio Monumental ”U”, i Lima, Peru. Universitario de Deportes fra Peru, skal møde Cerro Porteno fra Paraguay, i Copa Libertadores kvalifikationen. Jeg...
Rainbow Mountain – I regn, slud og sne

Vækkeuret ringer klokken 2.30 og jeg har fået af vide at jeg kan blive hentet i receptionen på Wild Rover, fra klokken 3.00. Allerede 10 minutter efter vækkeuret har ringet, har jeg fået vand i hovedet, børstet tænder og lidt duft under armene. Jeg tjekker det hele...
Lares Trek til Machu Picchu – Dag 4 – 28. Januar.

Jeg har sovet som en sten og er ikke helt frisk på at stå op, da vækkeuret ringer 3.35 på Inti Punku hotellet, så jeg snuser videre to gange. Men der intet at gøre, dette er den store dag på turen og jeg kan sove, når jeg forhåbentligt bliver en gammel berejst mand....
Lares Trek til Machu Picchu – Dag 3 – 27. Januar

Klokken fem bliver jeg vækket af Max, som serverer varm coca te i teltet. Der bliver rusket lidt i teltdugen og Max siger ”Hello! Good morning Kristian, how are you? I’m having coca ready”. Men inden jeg kan nyde min coca te, har jeg lige et hængeparti fra natten, der...
Lares Trek til Machu Picchu – Dag 2 – 26 . Januar

Der bliver rusket i teltet og Max står klar udenfor med varm coca te, man kan nyde i soveposen, inden man står op. Klokken er fire og efter små tre kvarter bliver der serveret morgenmad i den lille hytte, som ligger op af teltene. Der bliver hurtigt den stemning...
Lares Trek til Machu Picchu – Dag 1 – 25. Januar

Jeg har sat vækkeuret til 3.30 og jeg føler en spænding, i hele kroppen. Har jeg nu husket det hele og pakket alt korrekt ned? Jeg når at pakke det hele ned og ud flere gange, inden jeg bliver hentet klokken ti minutter over fem. En mand efterspørger mit navn i døren...
Lares Trek til Machu Picchu – Fire dage, tre overnatninger

Briefing aftenen før afgang Overordnede information: Fra og til: Cusco → Lares Trek → Machu Picchu → Cusco. Type tur: Vandring, kulturel. Sværhedsgrad: +Middel, det kræver noget tilvænning med det lette luftlag og visse steder går det stejlt opad. Sæson: Lares Trek er...
Cerro Manquehue, Santiago dalens top!

Hovedstaden i Chile er Santiago som ligger i en dal, med bjerge omkring sig. Bliver det travle by liv for meget, så er det guld værd at komme ud og mærke naturen, stilheden og den ”friske” luft. Efter over en uge i Santiago, har jeg endnu ikke set noget regn eller...
This error message is only visible to WordPress admins